Concept ontwikkeling

Zonder concept geen lijn. Zonder lijn geen verbinding. Zonder verbinding geen lancering. Rocketfilms laat je liever stijgen.

Wat is een goed concept in deze tijd?

Marketing gaat over de verhalen die je vertelt. En het mooie is... dat deze overal zijn te vinden. Ook jouw bedrijf heeft een unieke vertelling die je doelgroep raakt. Rocketfilms destilleert de karakters, de setting, het plot en het thema. Wij gaan terug naar de bron en verbinden de kijkers aan je prachtige bedrijf.

Het begint bij luisteren...

Een goed verhaal begint met luisteren. Echt luisteren naar wat iemand heeft te vertellen. Onze onbevangenheid zorgt voor een verbinding die we maken met jou als verteller. Zo komen wij tot de kern. Hier ontdekken wij het DNA van je organisatie. Wie ben je? Waar gaat je staart van kwispelen? 

Geloofwaardigheid

Hoe zie je jezelf? En hoe zien anderen jouw onderneming? Medewerker? Klant? Leidinggevende? Vertel jij zelf nooit iets, dan verlies je grip op de verhaal. Dan vertellen anderen jouw verhaal, wat ruimte biedt voor speculaties. Op een geloofwaardige manier geven wij jou een stem.

 

Storytelling

Gortdroge feiten geven een gortdroog resultaat. Daarom is storytelling dé manier om aan de beeldvorming van je onderneming bij te dragen. Iedereen heeft het over storytelling, maar wat is het eigenlijk? Storytelling staat voor het intigreren van je publiek met een waar, krachtig en authentiek verhaal. Mensen zoeken naar de klik met een dienst of product. Zo'n verhaal maakt informatie gemakkelijk en behapbaar. Wat is een goed verhaal? Laten wij dat samen onderzoeken? Welk verhaal graven wij uit jouw onderneming?

Onderzoek

Wie je echt bent en wat je onderscheidend vermogen is? Daar komen wij achter vanuit oprechte belangstelling, een gedegen research en een stevig interview. Wij stellen de juiste vragen over zaken waar je je als ondernemer wellicht niet van bewust bent.

Ideeën

We keren terug in onze cocon om onze eerste ideeën uit te schrijven. Wij roepen, wij sparren en leggen elkaar ideeën voor. Wij confronteren elkaar en leggen het idee pas aan jou voor als wij overtuigd zijn dat het een goed idee is.

Bespreking

Herkenning is belangrijk, daarom bespreken wij onze onderzoeksvondsten en ideeën met jou. Een goede research, creatieve brainstorm en de dialoog met de opdrachtgever zorgen voor het juiste concept.